Qui som  |  Contactar  |  Inici

    núm. 1347  



21 de desembre de 2014

  Registra't     Login     Entorn de gestió de l'usuari     Logout     Donar-se de baixa  
   

   Articles. Els nostres col·laboradors, escriuen setmana rere setmana.




La Clau

  La Clau


Creixement personal - Dossier del detectiu - Entrevista - La claueta - Parlem de… - Sèniors - Vindràs - Vostè escriu


«Treballem perquè, en el futur, tota la DO sigui ecològica»


Conversem amb Joaquim Batlle i Ponce, president del Consell Regulador de la DO Alella, sobre el moment que viu el sector del vi. Empresari i viticultor, va construir la finca, l’any 1999, a Tiana, amb el somni de tenir-hi varietats autòctones i fer un vi amb un caràcter purament alellenc: garnatxa blanca, pansa blanca i picapoll.

En termes generals, quina és la situació dels vins de la DO Alella?
Amb l’ampliació de 10 municipis més que es trobaran en el territori DO Alella esperem guanyar notorietat a ciutats tan grans com Badalona, Mataró i Granollers. L’objectiu principal és que els nostres vins estiguin posicionats a la ciutat de Barcelona, i és amb aquest propòsit que treballem.

Com a ens, quines tasques fan des de la DO?
Controlem la traçabilitat per garantir la qualitat dels nostres vins i, així, oferir un producte excel·lent.

Quins projectes de futur encaren?
El projecte de futur és que tota la DO sigui ecològica. En aquest sentit, treballem perquè tots els cellers tinguin aquesta certificació.

Els vins de la DO són prou coneguts al Maresme o cal fer-ne més promoció? Els restaurants de la comarca estan en sintonia amb el vi DO Alella?
Hem de dedicar més esforços a posicionar els nostres vins al Maresme, la zona del Vallès i el Barcelonès. L’objectiu és que el nostre producte tingui presència a tots els bars i els restaurants de la zona. Es tracta de promoure el producte de proximitat, com veiem en altres DO com, per exemple, la de Rioja o la de Jerez.
Tenim uns grans vins, i ens agradaria que la gent s’identifiqués amb el producte i el consumís de manera quotidiana.

I més enllà de la comarca, a Catalunya, Espanya o en l’àmbit internacional, quina projecció tenen els vins de la DO?
Els nostres vins s’exporten pràcticament a tot Europa (Finlàndia, Suècia, el Regne Unit...), a més del Japó, la Xina (Hong Kong), Canadà. I ara s’han començat a exportar als Estats Units.

Com es viu la situació de crisi en el sector vitivinícola de la DO?
La crisi s’està notant força, com en tots els àmbits. Esperem que vinguin temps millors. El que garantim sempre és que la qualitat del producte es mantingui intacta, independentment de la situació socioeconòmica. El volum de venda evidentment ha quedat afectat, però elaborem estratègies per continuar promocionant el vi.

Quines accions s’han emprès, des del sector, per lluitar contra la crisi?
Promoció, promoció i promoció. Intentem tenir presència a fires, esdeveniments culturals, concerts; organitzem tastos populars, festes (com la Festa de la Verema, a Alella), la Setmana del Vi, on es duen a terme activitats relacionades amb el vi; els cellers tenen estands a les fires estatals i internacionals més importants... Volem que la gent ens conegui, que tasti el producte i que l’acabi consumint a casa.

Com valoren la collita de la verema d’enguany?
Ha sigut una collita una mica més complicada. I hem tingut pèrdues amb relació a la verema del 2013. En general, però, la collita ha estat molt bona.

Activitats com la Setmana del Vi de la DO, la Festa de la Verema, etc., serveixen per donar-se a conèixer entre el gran públic. Caldria fer celebrar algun altre tipus d’esdeveniment?
Accions com la Festa de la Verema, la Setmana del Vi o el Tast de Tiana, són activitats molt importants que serveixen per promocionar els vins, però principalment perquè la gent els tasti i els gaudeixi.
Les activitats que s’organitzen durant la Setmana del vi, en què la gent pot visitar els cellers, veure les vinyes i conèixer tot el procés d’elaboració del vi, són molt importants perquè el consumidor s’impliqui amb el producte i el valori encara més.
Els participants tant de la Festa de la Verema com de la Setmana del Vi o del Tast Tiana van creixent anualment, i això vol dir que funcionen, que es fa difusió de les activitats i la programació. Per tant, creiem que esdeveniments d’aquesta mena són necessaris per al territori, i sempre compten amb el suport del Consell Regulador i dels cellers. Per descomptat, qualsevol altra activitat que servís per donar-nos a conèixer seria benvinguda.

Tot i que la DO es va ampliar a final del 2013, caldria que creixés més?
No descartem una nova ampliació de la DO, ja que no van entrar tots els municipis que volien fer-ho en la darrera ampliació.

 
imprimir   enviar   



Tortell Poltrona   03/12/2014
«Mai he deixat de fer riure un nen; i espero que no em passi»

Pilar Senpau · Nutricionista   19/11/2014
«Estrès, dieta i exercici són els tres pilars sobre els quals es referma la salut»

Sita Murt · Dissenyadora de moda   12/11/2014
«Els accessoris són els que marquen el detall»

Joan Antoni Pous Canaleta, President del Gremi de Constructors i Promotors d’Obres de Mataró i Comarca.   15/10/2014
«S’està iniciant el procés de recuperació del sector, sobretot a les microempreses»

Toni Bou, 16 vegades campió Mundial de Trial   01/10/2014
«Guanyar 16 Mundials és una sensació increïble. El repte és guanyar-ne més»

Patricia Mas-Beya · Propietària de la botiga Amelia Patchwork   17/09/2014
Tot el món del patchwork al teu abast

Josep Lluís Martí, director gerent del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme    06/08/2014
«La marca Costa de Barcelona-Maresme s’ha venut bé com a destinació turística pròpia. Tenim molts encants i per a tots els gustos»

Miquel Àngel Martínez(CiU), president del CCM   30/07/2014
«Els consells comarcals són més vigents que mai, perquè ofereixen serveis de manera prioritària als ajuntaments, l’administració més propera a les persones»

Fundació El Maresme   16/07/2014
«Volem igualar l’assistència de 12.000 persones de l’any passat»

Montserrat Candini   02/07/2014
«El repte de Calella és seguir treballant per a un turisme de qualitat durant tot l’any, motor de l’economia del municipi»

JOSEP CIVIT: president del Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme.   11/06/2014
«La qualitat de l’hostaleria al Maresme és molt bona»

Joan Rubio   14/05/2014
«En tres anys hem fet néixer un nou Speedgrass»

Damià Aguilar   08/05/2014
«En Marc Márquez és dels que quan fan una cosa, la fan per fer-la bé»

Oriol Bassa i Vila   09/04/2014
«La ciutadania està molt més sensibilitzada, però els que volen desfer el medi són més i actuen més ràpid i amb més recursos»

Josep Eduard Estivill   26/03/2014
«Un 30% dels nens tenen mals hàbits relacionats amb el son»

Josep Pons   12/02/2014
«El vel de la núvia és el marc d’expressió de la seva cara»

EBRI KNIGHT   29/01/2014
«No entenem la música sense un missatge. Per a nosaltres és un vehicle per parlar clar i directe»

Sebastià Bennasar   16/01/2014
«El gènere negre ha d’arribar a les escoles perquè és el que explica més bé la societat actual»

Anna Maria Villalonga. Especialista en novel·la negra catalana.   11/12/2013
“En l’actualitat, la narrativa negra, policíaca, el thriller... són indestriables de les sèries de televisió i del cinema”





(c) Copyright 2009. La Clau del Maresme. Avís legal